بررسی سیستمی سریال باطری

 

 

سریال باطری باید به یکی از روش های زیر مورد بررسی قرار گیرد تا وضعیت باطری از لحاظ گارانتی مشخص گردد :

 

 

۱-بررسی با اپلیکیشن شرکت
۲- تلفن گویای شرکت
۳-ارسال پیامک به شماره ۱۰۰۰۴۵۱۰

 

 


 

 

 

دستورالعمل کنترل و تست فنی باطری جهت ضمانت

 

 

  • جهت استفاده از ضمانت بایستی باطری بر روی خودرو نصب باشد و ضمانت بدون بررسی سیستم برقی خودرو امکان پذیر نمی باشد .
  • بررسی تناسب خودرو و سیستمهای جانبی با باطری نصب شده،براساس اعلام شرکت سازنده خودرو
  • کنترل هر نوع اتصال کوتاه یابررسی ظاهری باطری جهت عدم آسیب دیدگی قطبها ، چشمی، شکستگی، دفرمگی، ترکیدگی، سوختگی و هرگونه تغییر شکل بدنه یا درب باطری و همچنین بررسی نشتی باطری

 

 

تبصره: تایید نشتی باطری تا ۳ ماه بعد از نصب قابل قبول است.

 

 

 

  • بررسی عملکرد دینام به شرح ذیل می باشد:
  • در حالتی که خودرو روشن وکلیه سیستمهای برقی نیز مشغول به کار باشد، بایستی حداقل ولتاژ ۱۴.۴۰ و حداکثر ۱۴.۸۰ ولت بر روی باطری اعمال شود. در صورت پایین بودن ولتاژ، باطری دچار کمبود شارژ و در صورت بالا بودن ولتاژ، باطری اضافه شارژ شده و در اثر شارژ بیش از حد سطح الکترولیت آن کاهش می یابد که چشمی سفید شده و شامل گارانتی نمی شود.
  • اگر ولتاژ باطری باز شده از روی خودرو، پس از دو ساعت در حالت مدار باز، بالاتر از ۱۳ ولت وچشمی سفید باشد،باطری بیش ازحد شارژ شده وشامل گارانتی نمی شود.
  • اگر ولتاژ باطری باز شده از روی خودرو،پس از دوساعت در حالت مدار باز از ۹ ولت کمتر باشد باطری شامل گارانتی نمی شود.
  • تبصره: ولتاژ زیر ۹ ولت حالتی است که در آن باطری به طور کامل تخلیه شده وامکان شارژ مجدد آن وجود ندارد.
    • جهت تست باطری پس از بازکردن آن از روی خودرو، ولتاژ مدار باز آن را ثبت و با دستگاه تخلیه با جریان ۱۵۰ آمپر به مدت پنج ثانیه تخلیه و ولتاژ ثانیه پنجم ثبت گردد.
    • در صورتی که در هنگام تخلیه، ولتاژ باطری درمدت کمتر از ۵ ثانیه پایین تر از ۸ ولت باشد نمونه مورد نظر بایستی تعویض گردد .
    • در صورتی که در هنگام تخلیه ، ولتاژ باطری پس از ۵ ثانیه بالاتر از ۱۰.۵۰ ولت برای باطری L3 و ۱۰ ولت برای باطری L2 باشد باطری سالم است وبایستی با جریان ۸ آمپر به مدت ۲ ساعت شارژ (تا رسیدن به ولتاژ ۱۶ ولت) و به مشتری عودت شود.
    • در صورتی که در هنگام تخلیه، ولتاژ باطری پس از ۱۰ ثانیه بالاتر از ۱۰.۵۰ ولت باشد باطری سالم بوده و درصورت افت ولتاژ زیر ۱۰.۵۰ بایستی باطری با جریان ۲/۰ ظرفیت اسمی به مدت ۱۰ ساعت تا رسیدن به ولتاژ ۱۶ ولت شارژ و به مشتری عودت شود .

 

 

 


 

 

 

دستورالعمل دریافت کد پیگیری باطری جهت ضمانت

 

 

  • تماس با مرکز خدمات پس از فروش استان یا شرکت
  • اعلام سریال باطری معیوب ، باطری جایگزین ، تاریخ فروش ، تاریخ تعویض و استان محل خرید
    توجه: باطری جایگزین باید حتما از محصولات شرکت پاسارگاد صنعت باطری باشد در غیر این صورت ثبت سیستمی نخواهد شد.

 

نکات مهم :

 

  • این ثبت به منزله تایید گارانتی توسط شرکت نبوده و چنانچه باطری از نظر فنی شرایط گارانتی را دارا نباشد ثبت آن باطل می گردد .
  • احراز شرایط گارانتی از نظر فنی برعهده مرکز خدمات بوده (مطابق دستورالعمل کنترل و تست فنی) و در صورت عدم تشخیص صحیح علت خرابی ، حتی در صورت ثبت در سامانه باطری توسط کارخانه عودت داده می شود .
  • در صورتی که باطری معیوب در سامانه ثبت نگردیده باشد شرکت از دریافت آن معذور خواهد بود .

 

 

 

اگر در روزهای تعطیل ، مرکزی اقدام به تعویض باطری نماید موظف است در اولین روز کاری با مرکز استان یا شرکت تماس حاصل نموده و اقدام به ثبت آن نمایید .

 

 


 

 

دستورالعمل ارسال باطری معیوب به کارخانه

 

 

۱)  مدارک مورد نیاز

  • ارسال پرینت باطری های ثبت شده در پرتال
  • شماره گذاری باطری های معیوب که با شماره لیست مطابقت داشته باشد.

 

۲) ارسال باطری های معیوب به مرکز استان

  • مراکز خدمات پس از فروش موظف اند باطری های تعویض شده خود را در هر ماه همراه بامدارک خواسته شده به مرکز خدمات پس از فروش استان ارسال نمایند.
  • مراکز استان باید باطری ها را در پرتال شرکت ثبت نمایند .
  • ارسال باطری معیوب به کارخانه
  • مراکز خدمات پس از فروش استان موظف اند باطری های تعویض شده را تا پایان هر ماه به همراه مدارک خواسته شده( لیست کلی پرینت باطری های برگشتی) بعد از هماهنگی و تایید واحد خدمات پس از فروش به کارخانه ارسال نمایند.